U blijft in de regie
Voordat u uw onderneming gaat verkopen, zijn er veel vragen die u uzelf kunt stellen om voorbereid het traject te starten. Maar laat ik u snel geruststellen: de route naar de eindbestemming hoeft u niet compleet te hebben uitgestippeld. Sterker nog: veel antwoorden volgen vanzelf gedurende het verkoopproces.
Niets is in beton gegoten
U bent een unieke ondernemer met een eigen achtergrond en wensen. Het verkoopproces van uw bedrijf is daarom niet in een mal te gieten. Als regisseur bepaalt u hoe de voorstelling begint, verloopt en eindigt. Blijkt u halverwege het proces een andere kijk te hebben? Dan passen wij het script daarop aan. Zo bent u een tevreden verkoper na de afronding.
Wet van het voortschrijdend inzicht
Uw onderneming verkopen vraagt om bezinningstijd. Het is niet vreemd dat u dan andere ideeën opdoet en andere besluiten neemt. Het aanpassen van het verkoopproces en inspelen op nieuwe inzichten, noemen wij de wet van het voortschrijdend inzicht. Het definieert onze werkwijze. Een voorbeeld:
Aan het begin van het verkoopproces wilde onze klant honderd procent van zijn onderneming verkopen. Toen deed hij nieuwe inzichten op: de potentiële koper stond open voor een samenwerking vanwege de expertise die de ondernemer had. En dat beviel onze klant wel. Uiteindelijk werd de deal beklonken en investeerde hij deels in zijn eigen bedrijf. Nu werkt hij aan een verdere uitwerking en uitbreiding van de propositie. Een win-winsituatie voor beide partijen.
Voelt u zich bij Florijnz tot niets verplicht tijdens het verkoopproces. Uw wensen staan centraal, ook wanneer die veranderen.