Kennisbank-item

Data is het nieuwe goud; ook dat kunnen we verzilveren!

In control zijn creëert waarde

Een goede verkoopvoorbereiding gaat om het creëren van extra waarde. Wanneer er helder inzicht is in de management informatie, heeft dit positieve impact op de verkoopprijs van de onderneming. Het is dus belangrijk als ondernemer om te zorgen dat u tijdig inzicht heeft in de actuele status van uw onderneming. Uw data moet kloppen, want data is het nieuwe goud!

Consultancy.nl schreef in 2017 al een blog over de toegevoegde waarde van data-analyse binnen het boekenonderzoek. “Het toepassen van data analytics bij due diligence-processen kan veel voordeel opleveren. Het geeft een scherper beeld van overnamekandidaten, het beperkt risico’s, verhoogt de lange termijn waarde-creatie en verbetert de validatie van synergiën en de waardering van ondernemingen” (Bron: Consultancy.nl).

Bij Florijnz besteden we ook erg veel aandacht aan het kloppend maken van data binnen het verkoopproces. Door middel van een 6-ogen principe controleren wij de cijfers binnen de waarderingen en financiële hoofdstukken in de informatie memoranda die wij opstellen. Wanneer er afwijkingen zijn in de data, nemen wij zo snel mogelijk contact op met de ondernemer. Het is cruciaal dat de data die met de potentiële koper gedeeld wordt tijdens de due diligence perfect aansluit met de cijfers.

Wij zijn partners met diverse data gedreven organisaties om onze klanten te voorzien van de meeste waarde. Florijnz heeft een partnership met dé data universiteit van Nederland: Jheronimus Academy of Data Science in ’s-Hertogenbosch. Wij hebben dus toegang tot de meest actuele kennis op data gebied. Door onze nauwe samenwerking met DATA KINGDOM kunnen wij binnen de verkoopvoorbereiding onze klanten de mogelijkheid bieden om management informatie te automatiseren door middel van dashboards. Zo verandert u uw management informatie in een waarde creërend element binnen de organisatie.

Maar we zijn nog op andere manieren erg betrokken met data. Door verschillende projecten binnen de Data Science sector gerealiseerd te hebben – zoals de waardering en het verkoopproces rondom 4orange – weten wij wat belangrijk is in het verkoopproces van een Data Science bedrijf. Deze sector is groeiende, waardoor er veel potentie is voor Data Science ondernemingen in de fusie & overname markt. Wij zijn in nauw contact met de snelle stijgers binnen de Data Science industrie door onze hoofdrol binnen de rapportage rondom de MKB Data Science Top 50.

Bij Florijnz ontarmen wij data op meerdere manieren. Of u nu een ondernemer binnen of buiten de Data Science sector bent, we helpen u graag bij het verzilveren van uw passie!

Delen op: LinkedIn E-Mail

Connect with us

Wij komen graag met u in contact om te bespreken hoe we u het beste van dienst kunnen zijn.

aanhef
Naam(Vereist)
Hans MinnaarOprichter en directeur

Dit artikel is geschreven door: