Florijnz heeft Campagne begeleidt in de 60% aandelen verkoop aan Scheepens Your Creative Agency. Door deze verkoop hebben beide ondernemers een gezamenlijke passie om verder uit te bouwen. In dit traject, waarin Scheepens werd geadviseerd door Iris Corporate Finance, hebben we samen gewerkt aan het opzetten van een duurzame transactie.
Het Tilburgse Scheepens Your Creative Agency neemt een strategisch aandeel in Campagne uit Rotterdam. Het Rotterdamse bureau blijft onder haar eigen naam opereren maar wordt onderdeel van de Scheepens Creative Family.
Met in totaal ruim 75 collega’s wordt de combinatie van bureaus een aantrekkelijke werkgever voor talent en wordt de expertise gebundeld om klanten beter te kunnen bedienen. Zo zijn Campagne en haar klanten bijvoorbeeld gebaat bij de mediakennis van Scheepens en de expertise van The Post Office en anderzijds heeft Scheepens direct toegang tot het internationale netwerk en de Rotterdamse roots van Campagne.
‘Om voorop te blijven lopen en onze klanten maximaal te bedienen in het veranderende communicatie-umfeld zijn creativiteit, schaalgrootte en slagkracht belangrijk’, aldus Stefan van Hulten, DGA van Scheepens. ‘Die voortdurende verandering zal waarschijnlijk nog sneller gaan en nog meer impact krijgen. Scheepens en ook Campagne hadden al langer de wens om uit te breiden, zowel geografisch als qua activiteiten, en daarom is dit een hele mooie stap’. André van der Meer, mede-oprichter van Campagne ziet dit ook als een unieke kans. ‘Om sneller ‘grote stappen te maken’ hebben wij anderhalf jaar geleden Erik Kepper als Managing Director aangetrokken. Met zijn achtergrond bij YouTube en RTL een strategische aanvulling voor ons bureau. Samen met Scheepens bundelen we de krachten.’
Over Campagne
Campagne is al jaren een gevestigde naam in het Rotterdamse maar heeft, mede doordat zij het internationale AMIN-bureau voor Nederland is, een veel breder werkgebied voor haar klanten. Internationaal weten wat er speelt, willen bereiken en beraken en aandacht voor de klant en hun doelgroepen zit in het DNA. Als strategische, slimme doeners, ontwikkelen zo’n 20 professionals effectieve en creatieve communicatie. ‘Doordat we onze klanten door en door kennen en nauw betrokken zijn bij hun bedrijfsdoelstellingen, bieden we verrassend effectieve communicatieoplossingen die de strategie ondersteunen.’
Bron: https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2022/02/scheepens-your-creative-agency-neemt-strategisch-belang-in-campagne-rotterd/index.xml